Pemain Malaysia Mohd Faiz Subri Terima Puskas Award 2016 di Zurich


2017-01-10 09:26:07 Hukum 319 kali

Mohd Faiz Subri saat Terima Penghargaan Puskas Award 2016 di Zurich (Foto : Istimewa)

Zurich, Kabar28.com - Pemain Malaysia, Mohd Faiz Subri, mengaku gugup saat meraih Puskas Award 2016 dalam malam penghargaan yang berlangsung di Zurich, Swiss, Senin (9/1).

Penghargaan tersebut diraih Mohd Faiz Subri karena membobol gawang Pahang FA dalam laga Malaysia Super League 2016 yang berlangsung pada 16 Februari 2016. Mohd Faiz Subri mencetak gol indah tendangan bebas jarak jauh.

Ada kejadian menarik ketika Mohd Faiz Subri hendak memberikan sambutan usai meraih Puskas Award 2016. Pemain 29 tahun itu terlihat gugup sembari mencari sambutan yang sudah dipersiapkan dalam telepon selulernya. Hal tersebut lantas mengundang tawa dari para tamu undangan. 

"Saya merasa sangat senang berada di antara semua pemain top dan berada di Zurich bersama mereka. Sebelum menerima penghargaan, saya merasa sangat gugup," kata Mohd Faiz Subri.

"Saya bekerja keras dalam pelatihan, jadi penghargaan ini berasal dari kerja keras. Untungnya saya bisa mencetak gol itu dan gol tersebut menjadi yang terbaik di sepanjang karier saya sejauh ini," ujar Mohd Faiz Subri.

Mohd Faiz Subri meraih 59,46 persen suara. Sementara itu, di urutan kedua ada gol gelandang Corinthians, Marlone (22,86 persen) dan gelandang tim nasional wanita Venezuela, Daniuska Rodriguez (10,01 persen) berada di urutan ketiga.

Mohd Faiz Subri menjadi pemain Asia pertama yang meraih Puskas Award. Adapun Puskas Award 2016 menjadi edisi kedelapan sejak pertama kali digelar pada 2009.

Sumber : Bola.com

Bagikan Berita/Artikel ini :

Berita Terkait


Berita Terbaru


close